dissabte, 19 de setembre del 2009

Dropbox

(aquest article és una versió per a TOTS ELS PÚBLICS del meu article anterior Control de versions)

Si teniu un conjunt de documents o dades al vostre ordinador que NO voleu perdre, sempre heu d'estar pendents de fes còpies de seguretat, no?
I si esteu treballant en un document, potser teniu 14 versions diferents del mateix document al vostre disc dur.

Bé, DropBox és un servei d'internet que resol aquests dos problemes i d'altres com ara:
- si teniu 2 llocs de treball (un portàtil i un ordinador de sobretaula) i necessiteu disposar dels mateixos documents en tots ordinadors. Segur que esteu farts de passar coses amb pendrive's o per e-mail.

Dropbox és un servei que sincronitzarà una carpeta del vostre ordinador de fins a 2 Gb de capacitat (més capacitat en versions de pagament) amb un servidor remot. Això vol dir que si conecteu 3 ordinadors amb aquest servidor remot tots 3 ordinadors tindran els mateixos documents.
Pel mateix preu, dropbox recordarà TOTES les versions d'un document que hi tingueu desat, i fins i tot recordarà TOTS els fitxers que heu esborrat i que havieu desat a dropbox en algun moment del passat.

Més coses

Dropbox té 4 tipus de carpetes:
- privades: només el propietari hi té accés
- públiques: hi pot accedir qualsevol a través d'un navegador. Per exemple: http://dl.getdropbox.com/u/1519979/exemple.txt
- fotos: carpetes que només contenen fotografies. Són públiques i es presenten com a fotografies quan les mirem per la web. Com les meves fotos d'Eslovènia.
- compartides: carpetes que podem sincronitzar amb d'altres usuaris de dropbox.

4 comentaris:

xphere ha dit...

a tu et funciona realment be? jo el vaig tenir uns mesos (la versió mac) i moltes vegades no em sincronitzava tots els arxius, o es parava a mitja sincronització... així que vaig deixar de usar-lo perquè no em fiava.
Lo ideal seria tenir com un SVN però per tot el disc dur... vamos, un Time Machine, però per xarxa.

Unknown ha dit...

No puc parlar de Mac perquè és l'unica plataforma en la que mno l'he provat.

Estic d'acord amb tu que un SVN per a tot el disc seria la pera (no puc comparar amb Time Machine, no l'he vist en funcionament).

Peo l'article no va dirigit a tècnics sinó més aviat a tots aquells que sempre ens truquen quan se'ls ha esborrat el disc dur, o han perdut el document que preparàven o et demanen si podries passar-te per casa sev aque s'hi han deixat un pendrive amb uns arxius... Ja m'entens.

xphere ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
xphere ha dit...

Em corregeixo!!

Crec que lo que jo vaig provar no era el dropbox o era una versió molt antiga! la veritat es que el vaig provar l'altre dia i va perfecte!

Merci!